Day 30 - Thuis

11 oktober 2019 - Dordrecht, Nederland

Home sweet home.

Zojuist zijn we op Schiphol geland na weer een lange vlucht. Vanochtend zijn we vroeg opgestaan in ons hotel en hebben de laatste spulletjes ingepakt. We zijn in de lifthal nog Stephan z'n schoenen tegen gekomen. Deze waren in de vakantie "op" gelopen en had hij gisteren weggegooid in een prullenbak. Blijkbaar dacht een schoonmaker dat hier iemand een goede hangover had en z'n schoenen verloren heeft.

Nadat we uitgechecked zijn in het hotel en een vriendelijke oude man als taxi chauffeur onze laatste dollars hadden gegeven, zijn we snel door security op het vliegveld van Las Vegas heen gekomen.
Op weg naar onze tussenstop in Philadelphia terwijl dit verhaal al deels getypet wordt. Na een korte tussenstop stappen we hier over op een grotere stofzuiger met vleugels om ons over de grote plas naar Amsterdam te laten vliegen.

Wellicht merken jullie aan de schrijfwijze dat Stephan deze blog ditmaal maakt. Normaliter maakt Emma deze en deed Stephan wat aanvulingen en de keuze voor de foto's. Voor deze keer draaien we het even om.

IMG-20191010-WA0008IMG-20191010-WA0017

We hebben bizar veel gezien en gedaan. De reis met de camper is uiteindelijk 2700 mijl geworden, ruim 4000km. Onze start was voortvarend. De nationale parken in het noorden van onze reis zijn zeer bijzonder en meer als uniek. Yellowstone biedt een fantastisch landschap met schitterende wilde dieren. We hebben hier alles kunnen zien wat we ons konden wensen. Bizons, beren, wolven, arenden, elanden, noem het maar op en het was er.

IMG-20191010-WA0019IMG-20191010-WA0003

Vanuit nachten met vorst naar warmere tropen in Moab. Hier hebben de parken Arches en Canyonlands ons nogmaals gewezen op het ontstaan van schitterende omgevingen als je er maar lang genoeg voor wilt wachten.
Monument Valley en de Grand Canyon waren hier ook fantastische voorbeelden van.

IMG-20191010-WA0011IMG-20191010-WA0016

Na een welverdiende rustpauze bij Lake Powell heeft Bryce ons verbaast in schoonheid en hebben we waanzinnige wandelingen gemaakt in Zion.

IMG-20191010-WA0015IMG-20191010-WA0013

En uiteindelijk heeft Las Vegas ons getoond hoe bizar en anders de wereld ook weer kan zijn vergeleken met de rest van de vakantie.

IMG-20191010-WA0020

Tuurlijk rust je uit van elke vakantie. Of dat een paar weken in Europa is of elders, je schakelt mentaal af en kunt het dagdagelijkse even achterlaten. Je rust uit op het strand, gaat wat van de omgeving zien waar je bent en af en toe lekker uiteten.

Wat maakt onze vakantie dan zo anders. Niet zo zeer de cutluur, lokale mensen of het klimaat. Dat kan thuis net over de grens met onze buurlanden al. Wat wel het verschil maakt is de periode van onze reis en de kleine bekende omgeving waarin we ons verkeerden. 4 weken samen in een huis op wielen van 1 etage van 3 meter bij 7 meter is een garantie voor ergernissen, hilariteit en vooral het samenzijn met elkaar. Je zit constant op elkaars lip en verliest elkaar geen seconde uit het oog. Je onthoudt de kleinste details van de reis en leeft van dag tot dag zonder 1 duidelijk reisdoel. Je gaat een bepaald gebied in, blijft er een paar dagen en gaat weer door.

Ondertussen geniet je van de omgeving, de reis en elkaar in elke nieuwe omgeving, waarin alles weet anders is en je alleen elkaar hebt als fundament voor het onbekende wat komen gaat.

We hebben genoten van onze reis en ondanks alle nieuwe herinneringen toch ook blij om huiswaarts te keren. Terug naar koeien, kaas en tulpen. Terug met verhalen van een herinnering voor het leven.

Hopelijk heb je genoten van onze verhalen en biedt het inspiratie voor een toekomstige reis voor jou.

America you made us great again, but the Netherlands come first 😁

IMG-20191010-WA0009

1. Nico:
    Prachtig slot.
  2. Tess:
    11 oktober 2019
    Jullie zijn echt te schattig!
    Goed te horen dat jullie weer veilig geland zijn en dat het een fantastische vakantie was!!
    Zie ik jullie morgen? ;)
  3. Emma:
    11 oktober 2019
    Morgen? Wij doen nog aan een dagje bijslapen. Maandag zijn we weer van de partij
  4. Monique:
    11 oktober 2019
    Goed geschreven, Stephan! En zo is het maar net.
  5. Oma van Dam:
    11 oktober 2019
    Héél fijn om mee te mogen genieten van jullie reis ! WELKOM THUIS !
  6. Nina:
    *comes
  7. Tess:
    Geen open dag Theemsweg?
  8. Emma:
    11 oktober 2019
    Ligt een beetje aan de jetlag, op dit moment zijn we al 24 uur op met ongeveer 1,5 uur slaap