Day 20 - Bryce, tweede dag

30 september 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Brrrrr... Wat was het koud vannacht! Dik gevroren, zelfs met 4 fleecekleedjes was het nog koud! Emma heeft amper geslapen door de kou, komende nacht een andere strategie. Stephan slaapt prima. Na de wekker wat verzet de hebben zijn we Bryce ingegaan. Als eerst naar het uiterst zuidelijke puntje van het park om daarna langzaam terug te werken richting het noorden bij de camping. Dit zuidelijke gedeelte mogen we met onze eigen camper wel zien. Het andere deel enkel met de shuttle bus.

IMG-20190930-WA0006

Onderweg zagen we een stuk bos wat een aantal jaar geleden verbrand was. Door de tijd heen zijn hier weer kleine boompjes voor terug gegroeid. De blaadjes hiervan zijn op dit moment vuurrood, waardoor het lijkt alsof het bos weer in vlam staat. Een prachtige schouwspel.

Bij rainbow point hebben we een wandeling gemaakt. Hier kwamen we meerdere houtstapels tegen, verderop mensen met een kettingzaag. Die vertelde ons dat ze begin december dit stuk bos gaan laten afbranden. Dit doen ze om het bos te vernieuwen en ziektes te beperken. Wanneer er niet regelmatig een stuk bos verbrand, dan kan de volgende vuurzee door bijv. bliksem veel warmer worden, en veel meer verbranden. Rond half december valt hier flink wat sneeuw, dit zal het vuur op een natuurlijke manier doven. Heel gek om hier nu te lopen en te weten dat het er volgend jaar heel anders uitziet.

We komen hier ook bomen tegen van meer dan duizend jaar oud en diverse bosbranden juist makkelijk overleden.

IMG-20190930-WA0010

Vervolgens zijn we naar een aantal andere uitkijkpunten gereden. Een van deze had een hele hoge Arch, imposant om te zien. Hier kwamen we een leuk Canadees stel tegen, wat ons wat tips gaf voor Las Vegas. We moeten de 'O' show bekijken of de 'KE' show, wat een namen 😁

IMG-20190930-WA0009

Dit stel zijn er nog 2x tegen gekomen en we hebben er heel lang mee staan kletsen. Ze waren beide zo enthousiast dat ze elkaar tot stilte maanden. Van de vrouw moest de man meer genieten van wat hij zag i.p.v. over andere parken, landen en plekken praten met Stephan. Even later stond de vrouw lang met Stephan te praten en de man met Emma. Het was geweldig, nog wat tips gekregen om nog te gaan doen in de toekomst. En zij gaan toch maar naar Nederland, voor de tulpen en de Amsterdamse grachten natuurlijk 😉

IMG-20190930-WA0007

Nadat we het deel dat we met de camper mogen doen gedaan hebben, zijn we net de shuttlebus nog even het park in gegaan voor nog een wandeling over de zijkant van de canyon. Het ging voornamelijk naar beneden zei de chauffeur.... mooi niet! Het was wel heel mooi en de tocht zeker waard.

Vanavond zijn we bij een live country music dinnershow geweest, weer een ervaring rijker. Stephan herkende redelijk wat liedjes, Emma ondanks haar waardeloze muzieksmaak toch nog twee.

IMG-20190930-WA0011

Nu weer de volgende vorst nacht in. Emma is goed ingepakt en is vol goede moed. Morgen ons laatste dagje Bryce.

1. Monique:
    1 oktober 2019
    Ze maken die BP-borden zeker expres steeds groter, zodat we straks Emma helemaal niet meer kunnen zien?
    Leuk dat jullie allerlei tips krijgen van anderen.
    Stephan en country muziek??????
  2. Monique:
    1 oktober 2019