Day 21 - Bryce, derde dag

1 oktober 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Strategie heeft gewerkt! Vet veel laagjes aan en de verwarming 's nachts een keertje aangezet. Emma heeft dus goed geslapen.

Vandaag hebben we een schitterende hike gemaakt de canyon in, van de Queen's Garden Trail tot Wall Street. Tot nu toe hadden we Bryce alleen vanaf de rand dan de canyon bekeken. Vol goede moed daalden we af naar beneden.

IMG-20191001-WA0012

Bij iedere stap veranderde het beeld. De grondlagen kwamen steeds beter tot hun recht. Ook de kleuren veranderden onderweg naar beneden. De natuur is hier waanzinnig. Bomen lijken hier te lopen en zijn er in bizarre andere vormen.

IMG-20191001-WA0008

Beneden aangekomen hebben we Queen Victoria gezien in steen. Het was sprekend, de Engelsen waren het met ons eens. Ook andere indrukwekkende rotsformaties zijn hier aanwezig.

IMG-20191001-WA0010

Beneden was het vrij vlak, en dus goed te doen. Het was hier ook vrij groen, veel dennenbomen e.d.

IMG-20191001-WA0005

Maarja.... Alles wat naar beneden gaat moet ook weer omhoog... Na een klim van ongeveer 50 meter hoogte kwamen we een eekhoorn tegen die wel heel graag poseerde, in de hoop voor wat te eten (wat we natuurlijk niet gedaan hebben). Hij zag er behoorlijk tam uit en naderde ons tot enkele centimeters.

IMG-20191001-WA0003

Hierna begon het pittige stuk waarbij we over 700 feet (ongeveer 200m) dezelfde afstand als hoogte aflegde: Wall Street. Je loopt hier in een kloof omhoog met links en rechts ruim 20 meter rotswanden steil omhoog met ertussen gigantische bomen. Eenmaal boven, met rood aangelopen hoofdjes, waren we super trots op onszelf en toe aan een goede lunch!

IMG-20191001-WA0006IMG-20191001-WA0011

Na de lunch zijn we op prairie honden jacht gegaan! Dit is de enige plek waar ze voorkomen in Noord Amerika en hier zijn ze ook beschermd. We hebben er een aantal gezien, maar het was bijna onmogelijk ze op de foto te krijgen. Wanneer je scherpgesteld was, doken ze weer in het hoge gras.

Onze hikes in Bryce waren een bezoekje aan het visitor center waard, we waren 3x een benchmark tegengekomen. Je krijgt een prijsje als je er 3 vindt (en je dus op de meest onmogelijke plekken gewandeld hebt).

So we did it: 'We walked the Hoodoos!'

IMG-20191001-WA0001

Vervolgens nog wat gegeten in de camper, een spelletje gespeeld, waarbij Stephan voor de verandering 2x gewonnen heeft, is het alweer bedtijd.

Morgen vertrekken we naar Zion, ons laatste nationale park van de vakantie. We hebben hier hoge verwachtingen van. Gelukkig is het een lekker kort ritje vanuit Bryce, kleine 2 uur.

1. Nico:
    2 oktober 2019
    Ziet er spannend uit. Vooral die eekhoorntjes.
  2. Monique:
    2 oktober 2019
    Prachtig! Nog altijd een beetje spijt dat ik met opa en oma niet naar deze regio ben gereden vanuit Yellowstone. Maar! Dat geeft dus een goed excuus om er nog eens heen te gaan.
  3. Monique:
    2 oktober 2019
    Trouwens, zou Zion (na alles wat jullie al gezien en beleefd hebben) de verwachtingen nog kunnen overtreffen?
  4. Kevin:
    2 oktober 2019
    Wederom prachtige verhalen! Ben ik jaloers? Neuuuh ;-)
  5. John:
    3 oktober 2019
    Na een schitterende dag, afsluiten met het inmaken van je partner. Het kan niet beter:-)
    Wij moeten ook nog een keer die kant op.