Day 24 - Zion, derde dag

4 oktober 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Plans changed...

Bij het opstaan vanmorgen hadden we beide nog zere knieën van gisteren. Dalen is er erg slecht voor. Na wat wikken en wegen toch maar besloten The Narrows een dagje uit te stellen en wat langer te slapen.

Vandaag dan maar naar Emmeral Pools. Om het niet te saai te maken zijn we een bushalte eerder gestopt om een deel over het gedeelde paardenpad te lopen. Dit was zo'n zandweggetje midden in niemandsland, en absoluut geen populaire hike, we zijn in een uur tijd maar 8 mensen tegen gekomen. Wilde dieren daarin tegen...

IMG-20191004-WA0008

Onderweg stak een hert over, die hoorde bij een kudde van 6. Die allemaal dorre blaadjes aan het eten waren. Wat dat betreft zijn ze helemaal niet schuw. Stephan is voor de zoveelste keer vriendjes geworden met een eekhoorn, deze was eikeltjes aan het sparen voor de winter.

IMG-20191004-WA0012

En verderop kwamen we nog wilde kalkoenen tegen, die heerlijk lagen te zonnebaden. Na wat lokgeroep vanaf de rivier gingen ze allemaal aan de wandel en werd Emma omsingeld.

IMG-20191004-WA0010

Het tweede deel passeerde de volgende bushalte, en dat was heel duidelijk te merken aan het aantal toeristen, dit steeg explosief. De wandeling was vrij gemakkelijk en voor we het wisten waren we bij de Lower Emerald Pool. We zijn hier onder de waterval doorgelopen, gelukkig is het niet het natte seizoen. Aan de andere kant aangekomen kwamen we tot een nare verrassing, het pad was afgesloten naar de Middel Emerald Pool en onze route naar de volgende bushalte i.v.m. vallende rotsen onlangs. Helaas moesten we hetzelfde stuk terug lopen.

IMG-20191004-WA0015

Na een lunch in de schaduw op een grasveld bij de Zion Lodge, boodschappen in het dorp en wat lekkere nachos zijn we terug gegaan richting de camping om hier lekker een boekje te lezen. We kregen nog bezoek van een stofzuiger die alle blaadjes op de grond opat tussen alle campers in.

IMG-20191004-WA0014

Op tijd ons bedje op zoeken, morgen gaan we de Narrows echt lopen. Vroeg op de koude rivier in voor een hike te water.

1. Nico Wijzenbeek:
    5 oktober 2019
    lekker genieten. tot snel.
  2. John:
    8 oktober 2019
    We zijn verbaasd dat jullie geen kalkoen hadden bij het dinner. Was makkelijk te vangne als emma omsingeld was.
    PTSD gevoel omdat ze een beetje opo ganzen lijken :-)