Day 25 - Zion, vierde dag

5 oktober 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend dan toch vroeg uit de veren. Toen we even over zeven de camping af wilde rijden (we hebben een nieuwe plaats i.v.m. de drukte en we moeten voor 11 uur uitgecheckt zijn) zagen we ons nieuwe plekje vrijkomen, mazzel! Snel uit- en ingechecked en door gewandeld naar Zion, hier waterschoenen en een stok (en Emma een broek) gehuurd. Vanaf het visitor center de shuttlebus gepakt. We waren niet de enige met dit idee... Gelukkig rijden er elke paar minuten bussen, het ging redelijk rap.

Na een rit van bijna 40 minuten kwamen we aan bij The Narrows. Vanaf daar was het nog een kleine 2 kilometer tot het begin.

IMG-20191005-WA0006

Het water was koud, een graad of 15, en het stroomde flink. Moet natuurlijk ook wel als je een canyon als die van Zion wil maken 😉. We hebben ongeveer 3 uur gewandeld en geploeterd door de kloof. Van soms wat stenen aan de kant waar je droog liep of tot aan je billen nat. (Zie ook filmpje)

IMG-20191005-WA0004

Na 3 uur hebben we een lunchpauze gedaan en besloten om terug te gaan. Er is maar één in/uitgang. Doordat het water zo koud is, bestaat de kans op onderkoeling/uitdroging (Zion blijft een woestijn). Al zou je dat soms niet zeggen met de vele bomen naast de rivier. IMG-20191005-WA0008

Terug ging makkelijker dan heen, je hoeft je niet tegen de stroming in te werken, dat scheelt een hoop kracht.

Doordat de canyon zo diep is, komt er naar heel beperkt direct zonlicht. Op de heenweg was dat er nog niet, maar terug ontstonden er schitterende kleuren.

IMG-20191005-WA0007IMG-20191005-WA0003

Na een goede terugtocht leek het alsof alle eekhoorns afscheid van Stephan kwamen nemen. De een na de ander verscheen. Vervolgens zijn we nog even langs Oscar's café gegaan voor een hamburger voor Stephan en zoete aardappel frietjes voor Emma.

Vanavond de camper al grotendeels ingepakt, morgen onze laatste dag met de camper op pad, overmorgen moeten we hem alweer inleveren 🙁.

Las Vegas komt met rasse schreden dichterbij. Maar morgen eerst nog een laatste tussenstop.

1. Monique:
    6 oktober 2019
    Wat zal dat een mooie wandeling zijn geweest! Prachtige ervaring en schitterende plaatjes! Wauw!!!