Day 27 - Las Vegas, eerste dag

8 oktober 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg opgestaan om de camper helemaal leeg te maken en de laatste stukjes schoon te maken. De spulletjes die we nog over hadden, hebben we nog weg kunnen geven aan andere mensen. De camper volgetankt en geleegd; onderweg naar Las Vegas!

Terwijl we ons onderweg afvragen waarom je een gemaaid grasveldje strak langs de weg maakt tussen de rotsen zo midden in de woestijn, zien we tot onze verbazing ineens een steenbok eten van het gras! Al sinds Yellowstone turen we de bergen af in de hoop een glimp op te vangen en zonder succes natuurlijk. En dan ineens op deze onverwachte plek! Net naast de Burger King in Boulder City.

Aangekomen bij El Monte is het een komen en gaan van campers en mensen, heel wat anders dan in Salt Lake City. De camper moet door ons volledig leeg gemaakt worden en dan volgt een inspectieronde met een aardige dame (we hebben mazzel). We hebben wat kleine ongemakken gehad en een klein incidentje, tijdens een flinke bobbel waarbij al het porselein uit de kast viel. Al met al krijgen we 100 dollar terug voor de ongemakken, fijn dat extra geld zo vlak voor Las Vegas 😉

Even later worden we naar ons hotel gebracht en hebben we geluk dat er net een kamer vrij komt. We besluiten een middagdutje te doen voor we de boel gaan verkennen, het is natuurlijk goed warm buiten.

IMG-20191008-WA0007

Ons hotel in het donker. We het een ridder stijl als themahotel op het zuiden van de Strip. Het oogt een beetje als het Disney kasteel dus Emma is hier zeer gelukkig mee.

Na een tukkie gaan we richting het casino en kijken onze ogen uit, alles kan hier. We besluiten een show te boeken voor vanavond, Hans Klok speelt in ons eigen casino en is hier een topattractie. Daarvoor lopen we nog wat rond door verschillende casino's/hotels (het Luxor en Mandala Bay) die aan elkaar vast zitten. Om niet te laat te komen, keren we op tijd terug om nog iets te eten. De prijzen zijn bizar hier!

De show is fantastisch, het gaat vliegensvlug en toveren de gekste dingen voor elkaar. Hans was blij met ons bij de ingang, dat er nog Nederlandse mensen naar z'n show komen. Leuke show met goede humor en toptrucs: aanrader.

Na de show gaan we de Strip nog op voor wat lichtspectakel en indrukken van Las Vegas. Het blijft bizar. We passeren een M&M's winkel, waar we natuurlijk even moeten kijken. Hier staat 4 etages vol met m&m-spul en een wand van ongeveer 10 meter met alle denkbare smaken m&m's. Emma's reactie zegt genoeg.

IMG-20191008-WA0002

We stoppen bij het beroemde Bellagio casino voor een fonteinshow (zelfde makers als Aquanura in de Efteling). Geweldig! Vervolgens bekijken we een bloemenshow binnen, met het thema India (elk seizoen verandert de show). Buiten bekijken we nog 2 fontein shows, elk kwartier is er een te zien. (Zie ook filmpje).

IMG-20191008-WA0010IMG-20191008-WA0009

Even verderop nog een glimp van Caesar's Palace, compleet in Romeinse stijl.

We komen erachter dat de bekende casino's als het Bellagio en Caesars veel mooier zijn en ook kalmer ogen. Tot in de kleinste details is in het Bellagio alles in het klassiek Italiaans en in Caesars alles oud-Romeins. Een wandeling door deze gebouwen is al bijzonder. Terwijl we langs de Eiffeltoren van het Paris-Paris casino lopen, speelt de laatste fonteinshow van het Bellagio aan de overkant van de straat tesamen met het Amerikaanse volkslied. Ook dit weer indrukwekkend om te zien. Het water schiet tientallen meters omhoog.

Ondertussen is het bijna middernacht en lopen we via hotel New York en het Vrijheidsbeeld naar ons eigen hotel en gaan we lekker ons bedje opzoek.

Benieuwd naar de volgende 2 dagen hier! Tickets voor een show van morgenavond al in de pocket, restaurantje gevonden en ook maar eens een gokje wagen.

Here We Are Vegas!

1. Oma van Dam:
    8 oktober 2019
    Pas maar op niet te veel geld uitgeven!
  2. Monique:
    8 oktober 2019
    Emma in d'r Disney -kasteel... Dat kon natuurlijk ook niet anders. Als Kelly in Las Vegas komt, zal ze wel bij de Romeinen willen slapen. Alles groter, mooier, bizarder dan bij de buren. Jullie gaan je ook daar wel vermaken, denk ik. Gelukkig een beetje extra budget om te kunnen gokken.
  3. Nina:
    8 oktober 2019
    Waarom krijg ik niet zoveel geld als ik borden laat vallen..