Day 5 - Yellowstone, eerste dag

15 september 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag zijn we aangekomen in Yellowstone!

IMG-20190917-WA0012

Bizarre natuur hier, niks is hoe je de natuur normaal gewend bent.
Het ziet er naar uit dat de komende dagen het weer dag voor dag slechter gaat worden, dus in plaats van eerst naar de camping te gaan, rijden we meteen richting een van de mooiste plekken: Upper Geysin Basin. Onderweg hier naar toe passeren we nog de Continental Divide.

Eenmaal aangekomen zijn we precies op tijd voor de bekenste geiser: Old Faithful. Samen met wat Amerikanen lachen we om een aantal busladingen Chinezen/Japaners die niet weten hoe snel ze de foto's vanuit allerlei posities moeten maken terwijl ze eigenlijk alles missen.

IMG-20190917-WA0010

IMG-20190917-WA0013

Dit gedeelte van het park is fantastisch en het lijkt wel buitenaards. Alle kleuren die je kan bedenken zijn hier aanwezig door geisers en heetwaterbronnen. We zien meerdere geisers uitbarsten en tijdens het rondje door het park zien we van een afstand nog een keer Old Faithful tekeer gaan. Tussendoor zien we Amerikaanse zeearend in volle glorie rondvliegen.

IMG-20190917-WA0015

IMG-20190917-WA0018IMG-20190917-WA0022

Na een wandeling van anderhalf uur vol verbazing keren we terug naar de camper en rijden we naar onze eerste camping in Yellowstone: Bridge Bay Campground. We worden hier niet zozeer voor beren gewaardschuwd, maar voor elanden en bizons (eens een keer wat anders). Nadat we de camper geparkeerd hebben, wat wilde herten gespot hebben en een goede maaltijd genut hebben, duikt Emma het bed in terwijl Stephan de plannen voor morgen uitstippeld. Het wordt vroeg opstaan voor een fantastische tweede dag in Yellowstone. We zijn benieuwd wat we allemaal gaan tegen komen.

1. Monique:
    17 september 2019
    Waauuwww... Old faithful is dus nog altijd trouw... Ik ben er geweest, ik weet hoe bizar het is en toch verbaas ik me er weer over als ik jullie foto's zien.