Day 15 - Lake Powell, eerste dag

25 september 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbeten met hertjes op onze camping bij de Grand Canyon! 2 dames stonden even verderop te grazen en te chillen tijdens hun en ons ontbijt. Opeens hoorde we gebrul van een mannetjes hert. Een ding hebben we afgelopen dagen wel geleerd, kom nooit tussen hem en zijn dames in, in september/oktober. Wij hebben netjes afstand gehouden, maar je ziet mensen tot 10m naderen, super gevaarlijk! Het hert stond op een gegeven moment tussen de campers in, je krijgt de schrik van je leven als je dan ineens uitstapt!

Na het gezellige ontbijt hebben we nog wat uitkijkpunten van de Grand Canyon bekeken. De canyon is ongeveer 40 km breed, zelfs als je er staat is dat niet echt te bevatten.

IMG-20190925-WA0021

De canyon is imposant, maar Emma moet eerlijk bekennen dat ze Canyonlands mooier vindt om te zien, de kleuren komen beter tot zijn recht. De Grand Canyon is een beetje grauw.

IMG-20190925-WA0015

Hierna zijn we in de RV gestapt en naar Horseshoe Bend gereden, de Colorado River maakt hier een 180° bocht om een enorme partij steen. We hebben ons hier erg verbaasd over de toeristen, die alles doen voor een selfie. En zonder water op het heetst van de dag een behoorlijke klim gaan maken in mul zand...

IMG-20190925-WA0019

Nog even de ogen uitgekeken in de Walmart, en dan was dit nog een kleintje. En op naar de camping. We verblijven in Glen Canyon, een recreatiegebied ten noorden van de Grand Canyon, wel een officieel park, vlakbij Page aan Lake Powell. Gelukkig hebben we een nationale parken pas, dus mogen we zo naar binnen.

IMG-20190925-WA0016

Het is hier een stuk warmer dan dat we tot nu toe gewend zijn, dat wordt even omschakelen. Stephan heeft de eekhoorns van de Grand Canyon hier ingeruild voor wilde konijnen. Het stikt er hier van.

IMG-20190925-WA0018

We blijven hier een paar dagen om de boel wat te ontdekken en een beetje uit te rusten. We zijn tenslotte alweer op de helft van de vakantie :) al voelt het echt ontzettend lang al. Vanavond nog even kampvuurtje gemaakt en lekker gekookt.

IMG-20190925-WA0020

1. Monique:
    26 september 2019
    Prachtig weer. Wat een vakantie!
  2. Tess:
    26 september 2019
    Jullie zien er allebei al een stuk uitgeruster en ontspannen uit! Geniet van jullie verdere vakantie! Superleuk om te volgen. Abel is een grote fan van het berenfilmpje, heb hem inmiddels al wel 1000x gezien :)
  3. Paul Prooi:
    26 september 2019
    wat een geweldige foto's weer en wat moet het een fantastische vakantie zijn!
  4. John:
    26 september 2019
    Je krijgt wat je verdient.
    Jullie eten vanavond zeker konijn van de BBQ :-)