Day 14 - Grand Canyon

24 september 2019 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we een schitterende zonsopkomst bekeken in Monument Valley (waar we overnachten). De bewolking is vannacht weggetrokken en liet een schouwspel van kleuren achter. Zelden zo'n mooi tafereel aanschouwd. (Zie ook filmpje)

IMG-20190924-WA0002

Na het ontbijt zijn we doorgereden naar de Grand Canyon. Onderweg spotte we al het en der wat diepe ravijnen, maar altijd op afstand. Tot we door de ingang van het park kwamen, wat een manjefieke kloof! Ontzettend groot, de naam zegt het al 😉

IMG-20190925-WA0002

Snel de camper geparkeerd op de camping en met de shuttlebus het park in gegaan. In het visitors center wat slimmer geworden over hoe de canyon ontstaan is. En daarna de eerste wandelingen langs de kloof gemaakt.

IMG-20190925-WA0001

Stephan is vriendjes geworden met Scrats. Foto zegt meer dan duizend woorden.

Eekhoorn

Het hele park kwamen we van deze enorme eekhoorns tegen.

Tijdens de wandeling stond om de 10 meter een bordje, waarbij elke meter een miljoen jaar voorstelde. Na 4560 miljoen jaar ben je terug bij de oorsprong van de aarde. De zichtbare lagen in de canyon gaan terug tot ruim 270 miljoen jaar geleden.

De rest van de middag met de shuttlebus naar verschillende viewpoints gereden en geweldige uitzichten bekeken. De klok van de shuttlebus gaf een andere tijd aan dan onze horloges, zitten we ineens in een andere tijdzone.

IMG-20190924-WA0005

Om vervolgens terug te keren naar de camping voor het avondeten. Lekker vroeg naar bed en dan voor een paar dagen rust en strand richting Lake Powell.

IMG-20190924-WA0004

1. Monique:
    25 september 2019
    Imposant!
  2. John:
    25 september 2019
    Weer heel mooi. Ben benieuwd naar de andere foto’s