Day 13 - Monument Valley

23 september 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Monument Valley gereden vanuit Moab, het was een mooie route. Beetje explosief onderweg, er was een stuk rots opgeblazen net naast de snelweg in de ochtend en dit waren ze nog aan het opruimen.

Onderweg nogmaals gegeten van de lunch van gister (kregen een doggie bag mee).

IMG-20190923-WA0003

Onderweg naar Monument Valley zijn we natuurlijk gestopt op Forest Gump Point, voor een iconische foto. In dit gebied is menig Hollywood kaskraker opgenomen en precies deze plek is hierdoor beroemd geworden. Doordat de vallei hier gigantisch is, waait het hier gigantisch. Tijdens een wandeling worden we hier bijna gezandstraald.

IMG-20190923-WA0001~3

Verder nog een beetje rondgelopen in het park en het visitors center. In dit gebied wonen ongeveer 100.000 Native American, die deels nog steeds op de traditionele wijze leven. De Navajo taal van de Native American heeft tijdens de 2de wereldoorlog geholpen aan de overwinning op Japan in de Pacific. Minstens het halve museum is er aan geweid hoe 29 Navajo indianen uit dit gebied door het US Marine Corps gerekruteerd werden en hun als communicatiesoldaat weg zette destijds in het leger. De code, door gewoon hun eigen taal te spreken, is als enige geheime code in oorlogstijd nooit gekraakt geworden.

IMG-20190923-WA0002

Vanavond een mooie zonsondergang bekeken en een spelletje gespeeld (tuurlijk wint Emma).

Morgen wacht ons de iconische zonsopkomst en vervolgen we onze weg naar ons 5e Nationale Park: The Grand Canyon.

1. John:
    24 september 2019
    Weer een enerverende dag. Het landschap blijft veranderen daar. Lekker genieten. Ben benieuwd hoeveel jullie gegroied zijn over twee weken :-)
  2. Monique:
    24 september 2019
    Ziet er weer prachtig uit. Wel een beetje minder weer nu?
    Wees maar blij dat Emma won! ;)