Day 3 - Grand Teton

14 september 2019 - Grand Teton National Park, Verenigde Staten

Brrrr wat was het koud vannacht! De temperatuur daalde en daalde en we wisten niet hoe de verwarming werkte... Bij het opstaan scheen het zonnetje al lekker en warmde ons snel op.

Nadat Stephan nog ruzie had gemaakt met de beer (gratis eten werd een dag uitgesteld zei de beer) zijn we uiteindelijk vertrokken.

Vandaag zijn we van Bear Lake naar Grand Teton gereden, het was een schitterende (lange) route! Met veel vergezichten, bergen en kronkelende rivieren. Af en toe een cowboy die z'n vee via de highway verplaatste.

IMG-20190914-WA0004

Aangekomen in Grand Teton bleek de camping waar we wilde overnachten vol te zitten (First Come, First Serve). De campingbeheerder liep net met het bord "campground full" naar buiten. Op naar camping 2... We zagen steeds meer campers rijden op zoek naar een plek om te overnachten, als dat maar goed komt... De afstanden hier zijn groot en het werd steeds spannender. We zijn gestopt bij het vistors center bij Craig Thomas om om hulp te vragen. Zij konden ons vertellen dat we de grootste kans hadden bij Colter Bay, dat was nog wel 3 kwartier rijden, op hoop van zegen. Na een spannende periode, een schitterende route dwars door het park en een poos in de rij gestaan te hebben bij de ingang van de 2e camping, kwam het verlossende antwoord: ze hadden plek! Alleen een plek waar geen generator gebruikt mag worden, dat wordt dus weer geen verwarming vannacht...

IMG-20190914-WA0003

Vanavond heeft Emma voor het eerst gekookt in de camper, wat te doen was en prima smaakte 😊 Ondertussen heeft Stephan hout verzamelt om het kampvuur flink op te stoken!

IMG-20190914-WA0001

De camping lijkt wel een grote verzamelplaats voor eekhoorns. Ze rennen hier overal. Stephan is tijdens het hout verzamelen ook al wat herten tegen gekomen. Overal op de camping staan waarschuwingsborden voor beren. Dat belooft wat voor de nacht, spannend!

Morgen gaan we het nationaal park bezoeken en een mooie hike maken hopelijk zien we veel wilde dieren (op afstand) en blijft het mooi weer.

1. Paul Prooi:
    14 september 2019
    Klinkt goed! Écht een avontuur, ondanks de luxe van zo'n camper. En bij kou, gewoon dicht tegen elkaar aan kruipen, na de kampvuurtjes. Laat die beren maar komen:-). Groetjes van Jin en ons.
  2. Monique:
    14 september 2019
    Wah! Klinkt weer gaaf! Krijg er ook zin in, zo!
    Weekend natuurlijk, veel Amerikanen op pad?