Day 4 - Grand Teton

14 september 2019 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag hebben we Grand Teton ontdekt. Vanochtend begonnen we aan de westzijde van het park waarbij we een schitterend uitzicht hadden over de bergen. De gletsjers zijn helaas bijna helemaal gesmolten.

IMG-20190914-WA0010

Onderweg naar Jenny Lake moesten we stoppen voor een overstekend hert. Overal staan borden voor overstekende wilde dieren en wij waren pas 10 minuten onderweg!

Vanaf Jenny Lake zijn we naar de Hidden Falls gehiked. Een mooie route met veel klimmen en dalen. Onderweg nog een afslag genomen naar Moose Pounds. Hier zagen we een mannetjes eland lopen aan de andere kant van het dal. Toen we verder afdaalde werd Emma bijna omver gelopen door een kalfjes eland en een moeder eland. Gelukkig liepen ze snel verder het meer in en mochten we ze van dichtbij blijven bewonderen.

IMG-20190914-WA0006

Na een pittige klim kwamen we bij een wegsplitsing uit, waarbij het pad dat we wilde nemen afgesloten was. We hebben dus het pittige pad genomen, maar het was zeker de moeite waard! De uitzichten waren manjefiek. Net zo als de Hidden Falls, dit was de klim zeker waard! Op naar Insperation Point, hier kwamen we een super leuk Nederlands stel tegen (je herkent de manier van engels praten). Hier zijn we de rest van de middag mee opgetrokken.

IMG-20190914-WA0007

's avonds zijn we naar Oxbow Bend geweest om wilde dieren te spotten met een Park Ranger. Helaas was het veelste warm en is het bij wat vogels gebleven.

Terug op de camping loopt een zwarte beer naast de camper! Wat een verrassing! Geweldig om te zien! (Zie video's) Misschien was dit wel weer Billy die Stephan zocht om te vertellen dat het eten morgen weer gratis is?

IMG-20190914-WA0009

Morgen op naar Yellowstone! Benieuwd wat we daar allemaal gaan zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    15 september 2019
    Waaaa! Zo dichtbij die beer, cool! Die weet ongetwijfeld waar wat te halen valt.
    Op naar Yellowstone... Maak je borst maar nat voor een bijzondere waarnemingen
  2. Monique:
    *ervaring
  3. Monique:
    *ervaring
  4. John:
    15 september 2019
    Wat een ongelooflijk mooi gebied. Hard werken om dan mooie uitzichten te zien. We genieten mee. John
  5. Nina:
    Echt super leukk!!
  6. Ton:
    15 september 2019
    Mooie foto’s, wat moet dat genieten zijn.... en ook al zo snel een beer zooo dichtbij. Emma had zeker een lekkere honingtaart gebakken....🤪😷 Ik wacht vol belangstelling op de nieuwe belevenissen. Gr Ton
  7. Hans van Hengel:
    15 september 2019
    Gisteravond bij pa en ma op visite. Zij vertelden van jullie prachtige bestemming. We lezen de komende weken mee. Geniet ervan.....Hans en Martiene.
  8. Paul Prooi:
    17 september 2019
    Geen dag 5? Toch niet door de beer opgevreten of de camper ingestort? Of gewoon omdat jullie te veel aan het genieten zijn en geen tijd hebben om .... Hier alles goed met Jin, we zijn (helaas) nog steeds geen vriendjes, maar hij eet/snoept/plast/poept en drinkt goed. Wil tot nu toe nog niet de tuin in. Vindt het wel leuk om de trap op en af te rennen, als ik aan het rommelen ben. Tuin staat er mooi bij (Anjum heeft onkruid gewied). Geniet er van!