Day 7 - Yellowstone, derde dag

17 september 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend super vroeg opgestaan op advies van een ranger, dus om 7 uur stonden we bij Hayden Valley om wild te spotten, koooooud... Het vroor nog. In de verte zien we wat zwarte stipjes, zouden dat bizons zijn? Met de verrekijker is het bijna niet te zien, maar het blijkt een boom te zijn. Tot ineens een van die bomen verplaatst! De bizons staan ertussen en we weten zeker dat we niet in Lord of the Rings zitten met wandelende bomen! Dus we wachten nog wat langer, maar ze komen niet dichterbij. Wel komen er langzaam ook wat herten te voorschijn, maar super ver weg allemaal. Op een gegeven moment komt er een man langs die vertelt dat verder op een kudde bizons vlakbij de weg staat, we besluiten daar naartoe te rijden.

Onderweg zien we een witte flits over het water scheren, een Amerikaanse zeearend! En nog een! Prompt gaan ze zitten naast de rivier, waardoor Emma er schitterende foto's van kon nemen (helaas genomen met de camera, dus pas te zien als we thuis zijn).

IMG-20190917-WA0024

Even verderop komen we inderdaad de kudde bizons tegen, heel dicht bij de weg. Er steken er zelfs een paar over! Hier hebben we echt van genoten, een aantal kleintjes nog die bij de moeder dronken en een paar mannetjes die met elkaar stoeiden.

IMG-20190917-WA0023

Op naar de Tower Falls! Een waterval van 40m hoog, tussen de puntige rotsen, waar we schitterende vergezichten hebben gezien.

IMG-20190917-WA0025

Onderweg naar Mammoth Springs kwamen we nog een keer een zwarte beer tegen. De tweede van onze vakantie. Blijkbaar reist Billy met ons mee.

Mammoth Springs is een grote heetwaterbron waarbij in de ondergrond veel kalksteen zit. Dit zorgt voor schitterende kleuren, en allemaal laagjes die gemaakt worden door gigantisch veel bacteriën. De bron groeit elke dag bij.

IMG-20190917-WA0026IMG-20190917-WA0027

Ondertussen zitten we even op te warmen in een visitors center en hebben we wat contact met de buitenwereld. We blijven nog 3 dagen ondergedoken in Yellowstone, tot snel!

1. Monique:
    17 september 2019
    Veel plezier nog moppies!
  2. Oma van Dam:
    17 september 2019
    Wat een leuk verhaal en schitterende foto's! Heel herkenbaar. Wat een mooie reis hè?
    Heerlijk om te zien dat jullie zo genieten! Liefs, oma
  3. Paul Prooi:
    18 september 2019
    prachtige foto's!
  4. Anneke:
    18 september 2019
    Geweldig!
    Leuk om al jullie verhalen te kunnen volgen.
    Schitterend gebied, ik wil ook...
  5. Kevin:
    19 september 2019
    Heerlijk om s avonds lekker op de bank jullie avonturen te lezen. Wat een geweldig mooie natuur en niet te vergeten jullie mooie verhalen. Pluk de dag en geniet van ieder moment!