Day 8 - Yellowstone, vierde dag

18 september 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we heerlijk 'uitgeslapen' voor zover dat mogelijk was. Het was gister overdag namelijk ongeveer 3 graden, dus 's nachts heeft het flink gevroren. Maar tegen de tijd dat wij buiten kwamen was de ergste kou verdreven en scheen het zonnetje!

Vandaag hebben we de camping van Bridge Bay verruild voor Canyon Village campground. Stephan wilde het afval water legen, maar kreeg de tankdop niet open (vastgevroren). Na wat gevloek en hulp van een Amerikaan zijn we maar doorgereden naar de Grand Canyon of Yellowstone. Hier hebben we een fantastische wandeling gemaakt over de top van de kloof, waarbij de uitzichten schitterend waren (alweer).  Van de Lower Falls (Upper Falls was niet zo imposant) naar Artist point, en weer terug. We wilde een rondje wandelen, maar bij aankomst bij het pad stond dat er vrij recent beren gezien waren, volgende keer beter 😉.

IMG-20190920-WA0005

Na de wandeling ging de dop nog steeds niet open en zijn we naar een garage gereden (vlakbij gelukkig). Hier kwam een stoere man ons helpen, en had binnen 2 seconden de dop open. Jippie! Snel ingechecked bij de camping, en hop dumpen. Ging dat ding weer niet open😱. Uiteindelijk lukte het deze keer wel met het gevloek van Stephan 💪

Na dit avontuur zijn we naar de North Rim gegaan, hier zijn verschillende uitzichtpunten. Bij de eerste kon je afdalen naar beneden (ongeveer 200m) naar de bovenkant van de waterval, machtig mooi! En wat een kabaal en kracht heeft het water en dan is het nu najaar, moet je nagaan in het voorjaar als de sneeuw smelt!

IMG-20190920-WA0012

Maar alles wat omlaag gaat moet ook weer omhoog... #poeh. Stephan kwam rennend en zuurstofloos boven.

Voor de rest waren er voornamelijk uitkijkpunten de kloof in (32km lang, 366m diep) en als gevolg van het water continu aan het veranderen.

IMG-20190920-WA0004

Even verderop kwamen we nog een gletsjersteen tegen, die heeft Emma zeker een kilometer verschoven!

IMG-20190920-WA0009

Nu lekker een hapje eten en vroeg naar bed , want morgenochtend gaan we nog een poging doen om grizzlyberen en wolven te spotten (wanneer het licht wordt, moet je op locatie zijn) in de beroemde Lamar Valley in het noorden van Yellowstone.

1. Monique:
    20 september 2019
    Vast een kindveilige sluiting...